הוספת עסק לאינדקס | התחברות

שבע דרכים מעולות לקנות אופנה בת קיימא בתקציב נמוך

מחפשים דרכים לקנות אופנה בת קיימא בתקציב נמוך? רוצה דרכים זולות ליצור מלתחה איטית? הפוסט הזה הוא בשבילך.
האם-אופנה-בת-קיימא-חייב-לעלות-יותר

בעוד שאופנה בת קיימא עשויה להיראות כהשקעה גדולה, ריכזנו הרבה דרכים ליצור מלתחה אתית יותר מבלי לשבור את הכיס. למעשה אופנה בת קיימא בתקציב היא הרבה יותר קלה ממה שהייתם חושבים!

יצירת ארון ירוק יותר היא דרך חיי מקיפה יותר מאשר *רק* מותגי הבגדים הברי קיימא מהם אנחנו קונים. זה כולל גם מציאת דרכים יצירתיות להתחדש ולהפיק את המרב מהבגדים שכבר שלנו, כמו קניות יד שנייה וטיפול בבגדים שלנו כדי שיחזיקו מעמד זמן רב יותר ויוכלו לעבור מאדם לאדם (או מדור לדור – כמו פעם! ).

המדריך הזה עוסק בכל הדרכים לקנות אופנה בת קיימא בתקציב.

לפני שמתחילות חשוב להזכיר מותגים ברי קיימא עשויים להיות יקרים יותר ממה שאנחנו רגילים לשלם, במיוחד לאור תרבות האופנה המהירה שאליה התרגלנו. זה אומנם קשה מחשבתית לשלם יותר, בעיקר בהתחלה, אבל חשוב לזכור שהמציאות היא שהבגדים שלנו צריכים להיות שווים יותר ממחירי אופנה מהירים, ולעלות יותר כך שהעובדים והמשאבים המשמשים ליצירתם יקבלו כבוד ושכר הוגן. עם עליית האופנה המהירה בעשורים האחרונים, מבחינה תרבותית, התרגלנו לבגדים זולים. עם זאת, בגדים לא תמיד היו זולים והמחירים הנמוכים הללו הם לרוב תוצאה של ניצול בתעשיית האופנה. במילים פשוטות הבגדים שלנו זולים מידי וצריך לשנות את זה. במקום לשאול מדוע אופנה בת קיימא היא יקרה, עלינו לשקול מדוע אופנה מהירה היא זולה? לעתים קרובות, זה תוצאה של עיגול פינות,  דרישות בלתי סבירות לעובדי הבגדים ושימוש בבדים מבוססי פלסטיק.

אופנה מהירה עוסקת במה שמכונה "המירוץ לתחתית". זהו הנוהג של מציאת הדרכים הזולות ביותר לייצור בגדים על ידי חיפוש אחר מדינות ומפעלים שיש להם את הכמות הפחותה ביותר של רגולציה והגנה על עובדים על מנת לדחוף את הגבולות של עובדי הבגד להשיג כמויות גדולות של בגדים המיוצרות במהירות בעלות נמוכה. לעתים קרובות, המשמעות היא שמותגי אופנה מהירה מייצרים עוני, כך שלמפעלים לא תהיה ברירה אלא להיענות לדרישות הבלתי סבירות והלא בריאות של האופנה המהירה, מכיוון שהמפעלים מסתמכים על העסק. למרות שאנו עשויים לתייג אופנה מהירה כ"זולה", היא באה במחיר פרנסתם של עובדי הבגדים והשפעה סביבתית מזיקה.

אופנה בת קיימא יקרה יותר מכיוון שהמחירים שלה מאפשרים תשלום טוב יותר לעובדי הבגדים, שותפי שרשרת האספקה וחומרים איכותיים יותר. עם זאת, העלות הגבוהה יותר עדיין יכולה להוות מחסום עבור חלקנו לקניות של מותגי בגדים ברי קיימא. החדשות הטובות הן שיש דרכים לעסוק באורח חיים בר קיימא בעלות נמוכה וחלקן אפילו יכולות לחסוך לך כסף.

אז, מהי הדרך הכי קיימא לקנות בגדים?

אין דרך אחת נכונה להיות בר קיימא. זה שונה עבור כל אחד בהתבסס על אורח חיים, צרכים ונגישות. בכל זאת כלל האצבע הוא ליצור הרגלים שמצמצמים את הצורך שלנו לקנות חדש כדי שנוכל לצמצם את הביקוש הצרכני שלנו לבגדים חדשים שיוצרו.

ובכל זאת, הנה כמה מהדרכים הידידותיות לתקציב המועדפות עלינו להנות באופנה איטית!

  1. התחל עם מה שיש לך!

פריט הלבוש הכי בר-קיימא (והכי ידידותי לתקציב) תמיד יהיה זה שכבר יש לך בארון.

לפיכך, הדבר הטוב ביותר שאנו יכולים לעשות הוא ללבוש את הבגדים הקיימים שלנו למשך זמן רב יותר. זה מחייב אותנו לדאוג לבגדים שלנו כדי שיחזיקו מעמד זמן רב ככל האפשר. ללמוד כיצד לכבס נכון, לתחזק ולאחסן את הבגדים שלנו יכול להגיע רחוק!

בנוסף, אתגר את עצמך לנסות שילובי תלבושות חדשים שלא היית חושב עליהם קודם. מיון וניתוח שנתי או עונתי של הארון שלך עוזר מאוד כדי להבטיח שתדעו בדיוק מה יש לך שם!

  1. תיקון ושימור

במקום לזרוק פריט כשהוא ניזוק, תקנו אותו!

ולא, אתה לא צריך להיות בתיה עוזיאל בשביל זה – אתה יכול (במחיר סביר) לשלם לתופר מקומי שיתקן את זה בשבילך, ועל הדרך לתמוך בכלכלה מקומית.

לרוב זול יותר לתקן משהו מאשר לקנות תחליף. בנוסף, התועלת הסביבתית עולה בהרבה על הזמן או המאמץ שייקח לתקן את הבגד או הנעל. 

מעבר לזה יש כל כך הרבה משאבים זמינים כדי ללמד את עצמך תיקון בסיסי, ובהם אין סוף סרטונים ביוטיוב וטיק טוק על תפירה ידנית, תיקון חורים או החלפת כפתורים. זה עולם ומלואו

  1. חנות יד שנייה

כשמגיע הזמן להוסיף פריט אופנה בר קיימא לארון שלך, חנויות יד שניה הן נקודת התחלה מצוינת. 

יד שנייה היא דרך מצוינת להשיג פריטים חדשים עבורך ללא תג המחיר הגבוה יותר של מותג אופנה בר קיימא. ישנן אין סוף חנויות מסוגים שונים: מחנויות פיזייות ועד לפלטפורמות מקוונות וקבוצות פייסבוק, כולם יכולים להתאים. לעתים קרובות, אפילו תוכל למצוא גרסאות יד שנייה של מותגי אופנה ברי קיימא שאתה אוהב בחנויות האלו

אגב חיפוש בגדי יד שנייה לא תמיד חייב להיות בעלות. מסיבות החלפה, ספספלי וארונות נתינה וקבוצות מסירה הם כולן דרכים נהדרות להתחדש בחינם בבגדי יד שניה. 

  1. קנה פחות כדי להשקיע במה שאתה אוהב

חלק מאורך חיים בר-קיימא הוא ההתחייבות לקנות פחות בסך הכל.

זה הוא חלק שלא מדברים עליו מספיק – אבל יש בו יתרון עצום עבור התקציב שלנו ועבור הבריאות הנפשית שלנו. עלינו לשנות את הלך הרוח שלנו משינוי מוצרי צריכה לשינוי דפוסי צריכה.

במקום לבזבז כסף באופן קבוע על בגדים זולים, עצרו את הרכישות שלכם, חסכו והשקיעו במותגי בגדים אתיים. קנה רק פריטים איכותיים שאתה אוהב, והם בתמורה יחזיקו מעמד זמן רב.

תתפלאו כמה כסף תוכלו לחסוך רק על ידי הפחתת רכישות אימפולסיביות וקניות מובלות טרנדים.

  1. חשב עלות ללבוש

עלות ללבוש (Cost Per Wear) היא שיטה המשמשת לפירוק העלות הראשונית של בגד על סמך מספר הפעמים שתלבש אותו. החישוב פשוט מאוד: מחיר הפריט חלקי הבלאי המשוער ע"י מספר לבישות הוא הCPW.

לדוגמה, אם פריט עולה $100 ואתה מעריך שתלבש אותו 50 פעמים, ה-CPW הוא $2.

כך ניתן להשתמש בCPW כדי להעריך אם רכישה שווה את ההשקעה. אנחנו נוטים לחשוב שאופנה בת קיימא עולה יותר, אבל בהסתכלות על העלויות לטווח ארוך, זה כנראה לא המקרה.

לדוגמה, השקעה בפריט אופנה בר-קיימא יקר יותר יכולה למעשה להסתיים ב-CPW נמוך יותר בשל האיכות המאפשרת ללבוש יותר מאשר פריט זול יותר. בסופו של דבר, רדיפה אחר טרנדים וקניית פריטים זולים יביאו להוצאות גבוהות יותר לאורך זמן עקב הצורך להחליף בתדירות גבוהה יותר. קנייה באיכות הגבוהה ביותר שאתה יכול להרשות לעצמך שווה את הכסף שלך כל עוד אתה קונה בהתאם לסגנון ולערכים שלך, כך שתאהב ותלבש את הבגדים שלך במשך שנים רבות.

  1. הימנעו מקניות אימפולסיביות

קניות דחף מובילות לעיתים קרובות לחרטה ולרכישות בגדים שלא נלבשים הרבה.

על ידי הפחתת קניות הדחף שלנו, אנו יכולים לחסוך לעצמנו את הרכישות שמבזבזות את כספנו. כך שיישאר לנו יש לנו עוד כסף לבזבז בכוונה על פריטים שבאמת נשמח ללבוש. וכן גם בגדי יד שניה יכולים להיות קניות דחף. 

כדי להגביל קניות דחף, נסה לתת לעצמך יותר זמן לפני ביצוע רכישה, ולהבין את הסגנון האישי שלך. בטרם הרכישה השתמש בשאלות סינון כמו, האם הבגד עשוי לתפוס מקום יקר בארון או שהוא עשוי היטב ויחזיק מעמד אחרי לבישות וכביסות רבות? עם איזה בגדים אלבש את הבגד הזה? לאן? אם אין לך הרבה תשובות טובות לשאלות האלו, עדיף לוותר על הרכישה

. תכננו והיעזרו בסבלנות

לא סתם אופנה בת קיימא נקראת גם אופנה איטית, אופנה בת קיימא צריכה להיות איטית יותר. אם אתה רוצה להימנע מהוצאת מחיר מלא על פריט, תכנן מראש את הרכישה.

ארון מודע צריך תמיד לבוא עם קבלת החלטות מודעת. צור רשימה של הצרכים והפערים שלך בארון שלך. לאחר מכן, תן לעצמך זמן לרכוש אותם. אין שום סיבה למלא את כל הצרכים תכף ומייד

אם אתה רוצה לקנות חדש ממותג בר קיימא, המתן למבצע והירשם לרשימת התפוצה שלהם כדי לקבל הודעה על הנחות.

אם אתה קונה יד שנייה, צור התראות חיפוש באתרי יד שנייה כדי לעקוב אחר פריטים שאתה מחפש. כך לא תמצא את עצמך נכנס שוב ושוב לאתר על מנת לחפש בו פריטים מבוקשים. 

כלל המפתח היו סבלניים והתנתקו מהצורך בסיפוק מיידי.

Facebook
Twitter
LinkedIn