הוספת עסק לאינדקס | התחברות

כמה טעויות נפוצות על אופנה מקיימת ואתית והאמת

אלו טעיות הן הנפוצות ביותר בכל הקשור לאופנה בר קיימא, במאמר זה הכנו רשימה קצרה בכדי שתוכלו להימנע מטעויות אלה בעצמכן.
כותנה-אורגנית-על-מה-ולמה

1.טעות: מותגי על ומותגי יוקרה בהכרח יותר מקיימים מאופנה מהירה

אמת: לא בהכרח! יש מותגים כמו סטלה מקרטני ו-Burberry שאכן עושים הרבה למען אופנה ירוקה יותר, אבל הם היוצאים מהכלל שמעידים על הכלל. בפועל כמות פליטת גזי החממה של מותגי העל, רק משבועות האופנה שווה לכמות פליטות של מדינה קטנה

2.טעות: ככל שהבגד יקר יותר, ככה פחות סביר שניצלו עובדים בתהליך היצור. 

אמת: מותגים בינוניים ומותגי פרמיום רבים מייצרים באותם מפעלים ובאותם תנאים כמו מותגי האופנה המהירה

3.טעות: תרומת בגדים ישנים היא דרך טובה לנקות את הארון.

האמת: ארגוני צדקה וחנויות מוצפים בבגדים ובדר"כ מצליחים למכור בין 10 ל-30 אחוז מהבדים שהם מקבלים. אפריקה מקבלת 70% מהבגדים המשומשים של העולם, כך שההיצע עולה הביקוש וכל אותם בגדים שלא נמכרו, על פי רוב, מוטמנים באדמה או נשרפים.

4.טעות: מותגים שמשווקים קיימות הם ברי קיימא

אמת: יש המון גרין וואש בתעשיית האופנה, העובדה שמותג מייצר קולקציה מקיימת, או מפרסם שעד 2030 כל הבגדים יהיו מבדים ממוחזרים עוד לא הופכת אותו לירוק יותר. בפועל הקריטריונים לאופנה מקיימת לא מוגדרים בצורה ברורה ולכן כל מותג ראשי להכריז על עצמו כירוק, או הרבה יותר ירוק מבעבר. 

5.טעות: מרבית הבגדים שמשליכים לפחי המחזור ממוחזרים

אמת: תהליך מחזור הבגדים הוא תהליך יקר ומורכב מאוד, על מנת למחזר בדים יש צורך להפריד את תערובת הבד (פוליאסטר, כותנה וכו') מה שלרוב לא משתלם כלכלית, לכן פחות מ1% מהבגדים בעולם ממוחזרים. 

6.טעות: לא שווה לתקן בגדים זולים

אמת: נכון שלתקן פריט מאופנה מהירה עשוי לעלות כמו הפריט עצמו, אבל הארכת חיי הבגד היא הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות עבור הבגד שלכם, גם אם הוא מאופנה זולה.

7.טעות: הבגדים שאנחנו מחזירות אחרי שקנינו באינטרנט נמכרים ללקוחות אחרות 

אמת: ההחזרות שלנו לרוב מסיימות במשרפות או מזבלות. לעיתים קרובות זול יותר עבור חברות האופנה המהירה להפטר מהפריטים מאשר לארוז אותם ולמכור מחדש. 

8.טעות: הבגדים שלך מהמדינה שכתוב על התווית

אמת: יתכן שהבגד הורכב במדינה המצוינת, אבל זה לא אומר שהוא יוצר שם. בפועל שרשרת העבודה מאחורי כל בגד היא הרבה יותר מורכבת ועוברת דרך מדינות רבות, משלב גידול הכותנה, דרך הצביעה, הכנת הכפתורים ועד להרכבה בפועל

Facebook
Twitter
LinkedIn